Ble den gang ansett som et av de meste krevende løpene i Norge. Startet fra det da nye Volvo-anlegget i Kristiansand, med Jens Jarl Jernes, i en BMC Cooper, som første bil over startrampa. Løpet var på cirka 500 km med fire spesialetapper på lukkede veier. Løpsleder var Tor Ruud som hadde fått politiets tillatelse til å sperre av disse veistrekningene. Første del av løpet gikk i Finsland, Øvrebø, Vennesla og Randesund fram til pause i Vågsbygd. Da ledet Jens Jarl Jernes foran John Unnerud og Trond Schea.
Løpet fortsatte på mindre veier med minimal trafikk og spredt bebyggelse og en stadig stigende vanskelighetsgrad. Etter 35 mil avsluttet deltagerne i C-klassen sitt løp, mens A og B klassen fortsatte til den lyse morgen og innkomst på KAK-hytta på Lauvlandsmoen i Finsland. Veiene var på enkelte strekninger i nokså dårlig forfatning, slik at de som startet litt senere måtte forsere nokså oppkjørte veier.
På forhånd var det fra lokalt hold stilt store forventninger til Jernes og Iglebæk-brødrene, Jan Trygve og Per Svein. Førstnevnte hadde ikke helt klaff i siste del av løpet og Iglebæk måtte bryte.
Totalvinner ble til slutt Trond Schea/Willy Paulsen.
Resultater
Klasse A:
- Trond Schea/Willy Paulsen – Ford Cortina
- Arne Ingier/Finn R. Jacobsen – Saab Sport
- John Unnerud/Otto Brødholt
- Olaf Hellenes/A. Wang Sandås
- Leif Vold-Johansen/Jon Ulleberg
- Bjørn Gundersen/Ragnar Nitschke
Klasse B:
- A. Messel/W. Haaversen
- O. Krüger/A. Grundetjønn
- E.W. Wang/Hans G. Wang
- Kjell M. Langø/A. Kongelf
- J. Haraldsen/Terje Bjerkeli
Klasse C:
- J.M. Pedersen/B. Agner
- T. Hurv/Ø. Pedersen
- F. Haaland/R. Drivdal
- O. Sandtveit/O. Sandtveit
- Rune Val Aksmar/Kari Lunde
- O. Berge/S. Kristoffersen